maandag 30 juli 2012

NOG ENKELEWERKSTUKKEN MET HOOFDEN

                                                    Hallo allemaal,         

Hierbij een nieuwe poging om het verhaal af te maken.Heb ook nog even in de oude doos zitten spitten...en daar bovenstaande foto en de twee foto`s hieronder gevonden.Ik maakte van bestaande malletjes(te koop bij hobbyzaken)gipsen hoofdjes,Ik had verschillende maatjes,onder zie je ook baby hoofdjes,Als het gips hard was,schilderde ik er gezichtjes op.Dan plakte ik ze op b.v. een doos of zoals de eerste foto laat zien op een sleutelrekje. De babyhoofdjes gebruikte ik als hangertjes.Op een dorp word je dan ineens ontdekt als een creatief persoon en word je gevraagd voor vrijwilligerswerk,dus daar werden die hoofdjes op dozen e.d. leuk verkocht.Best grappig als je dan met de hond door het dorp loopt...en je werkjes hier en daar in de raamkozijnen zit liggen.Maar ook veel paspopjes ziet staan.Jaren later zie je ze ineens in de kringloop liggen...hahahhaa...op de tweede foto hieronder zie je ook een jurkje op standaard.Dit was ook erg leuk om te doen...een bestaand jurkje in de stofverharder..b.v. pretex...dit goed laten drogen...dan met latex of acrylverf eroverheen...als dat droog is..nog eens gedroogde roosjes erop plakken, staat erg leuk in je raamkozijn.Zo heb ik ook diverse babyhempjes gedaan, in de kleur:zink. Die stonden dan weer erg leuk buiten op het erf.










Een jaar of 15 geleden heb ik me eens gewaagd aan fantasiepoppen. De koppen waren van bestaande malletjes met daaroverheen stof,dit heb ik op een cursus geleerd,Later heb ik er thuis meer gemaakt. Onder deze hoofdjes zaten ronde stoffen ballen die een lijf voorstelde. Er hingen ook handjes aan. Omdat het wat kleur betreft niet meer in huis paste,heb ik de hoofdjes eraf gehaald en ze in een plantje gezet.Nu staan ze op de kamer van mijn dochter te vertoffen.Ik heb ook nog eens een partij barbie`s op die manier opgepimpt,maar daar heb ik geen foto`s van.






Na de paspoppen,....hoofden en gewone poppen,had ik ineens een nieuw idee....van oude poppen iets nieuws maken.Bij de kringloop kocht ik grappige poppen, haalde het hoofd eraf..
zette dat op een standaardje en drapeerde daar een groot
babytruitje(verhard in pretex) overheen. Het gezichtje verfde ik eerst met gesso,daarna met witte acryl. Dat bewerkte ik weer met patine....en Voila....de kleine man was geboren...althans...vriendinnetje Viana noemde hem de kleine man. Ik had de kleine man eens op een forum gezet, zo kwam Viana erop...er volgde nog veeeeeeeeeeel meeeeeeeeeer..
maar dat komt allemaal in het volgende hoofdstuk ter sprake.








Op dezelfde manier heb ik ook eens een papiermachè popje bewerkt,Loesje is haar naam. Mensen die me al langer volgen hebben haar eens kunnen zien in het vorige blog.
Persoonlijk vind ik het popje nu mooier staan tussen al het wit en kant wat ik heb,dan toen ze nog oranje van kleur was.


Van Viana kreeg ik vorig jaar een Keewpiepopje voor mijn verjaardag...ja...vrouwen van 50 geven elkaar popjes kado...dat is namelijk Heeeeeeeel gewoon!....Keewpie was ook een beetje TE oranje...dus die heb ik ook een make-over gegeven in diezelfde stijl



8 opmerkingen:

  1. hihihihi geweldig ...... en ik zie kleine man weer oooooooooo ik ben weer verliefd hahahahahaha...
    Wat een leuk verhaal weer zeg en wat gek dat niet iedereen dit ziet ...
    wat een verhaal weer en zo met die kleine koppen ... Zo heb ik jaren terug met mam clowns gemaakt nou eigenlijk zij maakte ze en ik beschilderde de gezichten .... en nu zie je ze op rommelmarkten liggen hahahahaha... geweldig hé

    dikke kus van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo een hele poppencarrière heb je al achter de rug! Ik vind dat witte popje van papier maché erg mooi hoor.En de van stof tussen de plantjes ook zo grappig haha.
    Leuke post weer Nelleke.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha, die laatste, dat BROEKJE...prachtig..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi die enelaatste pop en die laatste zijn snoezig! Lekkere bolle wangetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallootjes
    Jippie ,ik mag ook mee kijken .Jeetje zeg je hebt echt al heel veel op poppengebied gemaakt zeg Super leuk om te zien hoe je stijl aldoor weer anders is. Ik vind het niet zo gek hoor dat ze je ondekte creatieve mensen worden altijd ondekt. Het is alleen zo jammer dat andere vaak met je ideeen aan de haal gaan en daar hun slag uit slaan door alles na te maken. En daardoor de oorspronkelijke bedenker vergeten word. Die oortjes van die fantasiepoppetjes zo lief hahahah. Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik moet het toch nog een keer zeggen,het maakt niet uit wat voor poppen je maakt maar die ogen vind ik altijd zo mooi sprekend. Ik kan me nog heel goed herrineren dat Viana ukkie had en jij kleine man vond dat toen zo leuk Nou ik heb weer genoten van je verhaaltje en mooie fotos
    Groetjessssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een leuk verhaal Nelleke en je popjes zijn stuk voor stuk juweeltjes.
    de kewpies vond ik vroeger ook altijd zo leuk.
    de sprekende ogen van de popjes geven een prachtig beeld , net als de mooie foto,s.
    ik heb weer genoten van al dit moois en een leuk idee om een compleet jurkje eens in de textiel verharder te doen.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Nelleke,ik vind de witte pop met het gehaakte mutsje helemaal geweldig!
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.