Mooie achtgrondmuziek van Sara Brightman:So many things........

donderdag 19 juli 2012

VAN PASPOP NAAR DECORATIEHOOFD




Lieve lezers,

In de voorgaande post had ik het er over dat ik na de paspoppen- workshops en het  verzamelen van paspopjes, overging in "hoofd"decoraties.
Bij het zoeken naar de foto`s,  vond ik er  nog een aantal.Waaronder deze foto. Veel paspoppen heb ik van gips gemaakt, ook een aantal verschillende van piepschuim,zoals deze.

Zelfs voor  op ons erf,heb ik eens
een paspop gemaakt. Mijn man had daarvoor een frame van roestvrijstaal gemaakt, die ik heb bekleed met lood en stof,zie foto....

(sorry voor de oude foto)







Elk jaargetij veranderde ik de kleding en de decoraties erbij.

Maar nu dan:hoofden maken..hoe? en met wat? na lang verzinnen
en zoeken...... vond ik hoofden van piepschuim.  Daarop maakte ik hoeden van natuurlijke materialen.Samen met vriendinnen deed ik daar ook workshopjes mee.
Net zoals de paspoppen is daar ook een oneindige
fantasie in te bedenken. De hoofden verfde ik eerst met gesso(waterbasis) daarna patineren, met acrylverf verfde we
de neus mond en ogen.(foto`s zijn van cursisten)







Als het  halloween was  stond   zòn hoofd wel gaaf.
Heb ook veel jonkvrouwen gemaakt,daarin verwerkte ik ook lood, die konden dan buiten staan. In die tijd kreeg ik van mijn schoonzus  een mooie etalagepop,die heeft nog erg lang in de woning gestaan, Met kerst deed ik lichtjes om haar hoofd en vleugels achter haar.  Inmiddels staat ze boven op de poppenkamer,  daar krijgt ze zo nu en dan een andere hoed op. 

 In diezelfde tijd heb ik veel gipsen hoofdjes gegoten in bestaande malletjes van poppenhoofdjes die plakte ik dan b.v. op een doos of een rekje waar sleutels aanhangen(ben nog op zoek naar de foto`s daarvan)Wel alvast een foto van de etalagepop gevonden....maar eerst nog even een poppenkop met een hoed van geprepareerde bladeren.


















Niet zo lang geleden heb ik nog wat met hoofden gedaan, kant en klare modellen van steen, die  ik voor een leuk prijsje kon  opkopen.

Ik zelf verkoop in principe niet snel iets,  maar wat moest ik met zòn hele partij??  Deze hoofden heb ik dus  doorverkocht.  ik pimpte ze op met een hoed die ik maakte van een placemats..mooie bloem erop
kanten kraagje...enz.















 Het beeld: LAdy of the Lake, wat gaat over een legende , kocht ik in Engeland, Ik was er meteen weg van. Het was een inspiratie om haar na te maken op zòn beeld.









   Zòn zelfde beeld...maar dan  beschilderd. Als voorbeeld nam ik  een mooie afbeelding van een victoriaanse dame, die als achtergrond op mijn computer stond. Met acrylverf heb ik haar beschilderd, een mooie hoed gegeven met prachtig kant eraan.


















            Soms zet ik zelf ook weleens een hoed op..voor de grap.



                                     

          Een workshopje hoeden pimpen met mijn tantes, garandeerde  voor een hele leuke middag. De hoeden eens gekocht bij action. De dame`s naaiden eerst een kant langs de rand. Daarna maakte ze een grote strik, waaraan een label kwam te hangen, in de midden een mooi ornament en bovenop de hoed wat spelden. Helaas is niet alles erg duidelijk te zien,meer foto`s heb ik er niet van.

                                     een nieuwe foto (maart 2014

             Oud beeld van vrouwenhoofd met hoed en kanten
kraagje


                                                       lieve groetjess

                                       Nelleke