woensdag 19 september 2012

EEN OUDE POP..............

Lieve lezers,

Bij het laatste bezoekje in Gouda,Op de brocante markt,...samen met Ella en Wil,zag ik haar ineens liggen....ohhh...wat is zo mooi...maar ohhh...wat is ze oud en aangedaan.Tegen een antieke pop van het merk Armand Marseille,
is gewoon geen weerstand  te bieden!Doordat ze er echt slecht uitzag kon ik haar tegen een heel laag prijsje meenemen.Het is een looppop met zòn ijzer staafje in haar rug,het systeem doet het nog,maar haar oogjes waren erg slecht,en stonden niet meer open,maar hingen erbij, De kleur was van het lelijke roze,daarbij was er ook overheen geverft.Dus......het madammetje had een behoorlijke opknapbeurt nodig.~~~~~~~~Ik heb de pruik van echt haar,er voorzichtig afgehaald, de ogen er uitgepulkt..,ze had geen tanden meer, dus heb ik nieuwe tanden gemaakt(kan nu solliciteren als tandartsassistent)Daarna de ogen opgeknapt en erweer opnieuw ingemaakt. de pop in z`n geheel opnieuw geverft,zodat ze een mooie bleke porselein kleur krijgt, een make-upje erover...een blosje....de pruik goed geborstelt....en klaar is ze om aangekleed te worden.
Van Ella en Wil had ik voor mijn verjaardag een PRACHTIG gehaakt jurkje met jasje gekregen. Ik vind het haar heel mooi staan...maar ....een ietsje te groot...dus heb ik haar uiteindelijk een zelfgemaakt jurkje,wat ik deels gehaakt heb en deels met kant heb bewerkt,naar het idee van Ella en Wils jurkjes,aangedaan,erbij een mutsje in de zelfde stijl.Ik speel er nog wat mee.....maak er wat foto`s van...en zet het nu op mijn blog,zodat jullie het ook kunnen zien.























Ik noem haar Sarah....


leuk dat je even hebt gekeken,

lieve groetje

Nelleke


16 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een KEI in het op knappen van poppen of wat dan ook , je hebt er een beauty van gemaakt Nelleke , die kleertjes erbij zooooo mooi en dat mutsje zuchttttt.......en dat jurkje met jasje van Wil en Ella pfffffff , je hebt er trouwens gave foto's van gemaakt , ze staat in de kamer toch, komen er zo af en toe stiekum wat meer bij hihihi !!Lekker zo laten , ze horen er gewoon bij !!

    Liefssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke,wat een schatje is het :)
    Je hebt echt een klein wonder verricht, ze ziet er super uit !
    De kleertjes zijn een droom, net als de prachtige foto's die je van haar gemaakt hebt.
    Wat is het toch heerlijk he, zo met poppen te spelen, hahahha.
    Hoe heet ze eigenlijk ??????

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke, ik schijn een beetje blind te zijn, want ik zie nu pas dat ze Sarah heet :)

    Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi.
    Door je berichtje op mijn blog vind ik je zomaar terug.
    Super want ik vind je blogs super.

    Ik heb Sarah gezien in oude versleten staat.
    Ze lag op de markt woensdag een week geleden. Zo maar op de grond. Ze is mega groot. Ik heb naar haar staan kijken. Ik vond haar zo zielig en was bang dat ze ergens achteraf zou belanden. Wat fijn dat je haar adopteerde. Je hebt haar zo mooi gemaakt dat ik er tranen van in mijn ogen krijg.
    Zo mooi. zo knap. Zo goed dat je haar in ere herstelde.
    Ik heb echt heel veel bewondering voor je.

    Even wat toelichting ik woon in Gouda en ga bijna elke week naar de markt. Helaas is het nu weer voorbij. Vorige week was de laatste. Ik vind het heerlijk om overheen te lopen.

    Geniet van Sara.

    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohh weer zo mooi dit !!
    Waar blijft het boek Nelleke ?? wij willen een boek van jou, haha
    Je zou velen blij maken denk ik hoor.
    Een prachtpop is het geworden.

    Ik heb op zolder ook nog ergen mijn oude looppop liggen, zoéén waar het hoofd van gaat draaien als ze de loopbeweging maakt weet je wel, zo,n grote pop....ik moet die madame maar eens tevoorschijn halen denk ik.

    Fijne dag Nelleke

    lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Nelleke ze is werkelijk harstikke leuk geworden en niet alleen leuk maar prachtig!Wat knap gedaan. In mijn jeugd had men het vaak over een poppendokter, nou dat ben jij ook nog! Wat een mooi mutsje ik ben er verliefd op, zo leuk vind ik die stijl van dat oude kant, ze is mooi!Best een grote pop hè?

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heeeeeee je gaat snel ik heb deze even gemist... wat een lieve pop zeg .. heb je weer mooi voor elkaar gekregen om haar op te knappen een een warm huisje te geven ... super xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je toch een krak om daar zo'n mooi resultaat te behalen. Eerst zet je haar helemaal in haar blootje, ocharme toch. Ze is echt geweldig geworden!
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gossie wat heb je dat knap gedaan!! Het ziet er eigenlijk niet uit...een pop met open mondje en dan geen tanden..
    Ze is echt prachtig gerestaureerd...vakvrouwtje ben je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik dacht al dat je niet creatief bezig was.Vergeet ik dat je blog weer openbaar staat dus dat ik geen uitnodiging meer krijg lekker handig weer he hahahha.Ik had je pop al gezien dat je hem zo mooi had gepimpt.wat een gaaf jurkje leuk zo met dat vestje erbij.Dat jasje van teddy is ook leuk heb je die ook zelf gemaakt?je hebt trouwens ook een prachtig mutsje gemaakt van al die kantjes.en dat jurkje is een droomjurk die zou ik zelf wel aan willen.Je hebt er prachtige fotos van gemaakt
    Groetjess Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig blog en wat een mooie poppen verzamel en maak je. Dat is echt smullen.
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Realizas un trabajo fantástico, Nelleke.

    Sarah ha quedado guapísima!

    Un abrazo.

    Ana.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Nelleke,

    Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog.
    Ik hoop dat ik het nu goed doe om je hier te beantwoorden hoor haha.
    De meeste van mijn poppen zijn allemaal gemerkt en dat komt mede omdat ik ook erg geinteresseerd ben in het verleden van de pop en de plaats waar hij vandaan komt.
    Ik vind het altijd leuk om zoveel mogelijk over een pop te weten te komen maar je hebt gelijk hoor, ik val ook regelmatig voor een ongemerkte pop hoor, gewoon omdat hij /zij me aanspreekt.
    En ik moet ook nog even kwijt hoe geweldig ik je zelfgemaakte (kathe Kruse) poppen vind, wauw wat knap en wat lijken ze goed.
    Ik ben jaloers op je creativiteit.
    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yep ik snap wat je bedoelt het werkt anders ... ik vind het wel beter ... ik zie alleen bij jou staan geen foto's is er dan iets mis ??? xx van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ongelooflijk, wat ben jij knap! Ik vond je via een ander blog maar heb je er bij mij bijgezet om te volgen. Wij zijn ook in het bezit van zo.n prachtige pop, en genieten er iedere dag van in een antiek stoeltje.

    Groetjes,

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Wietske,

    bedankt voor je bezoekje en opmerking. Ging even kijken of je zelf een blog hebt,maar kan er geen vinden...mischien ooit eens?

    groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.