donderdag 11 oktober 2012

EEN NIEUWE POP GEMAAKT

Lieve lezers,

Een pop maken kan je soms een hele bevalling noemen!Niet zo verwondelijk dat veel poppen en beren makers hun nieuwe aanwinst een geboorte noemen. ~~~~~~Bij mijn nieuwe pop,wederom geinspireerd door de mooie poppen van Khäte Kruse,zag ik ook taverelen die aan een bevalling deden denken. Met nog wat opvulling in de kop stak ik een paar keer te hard met het stokje,zodat er een bult in het gezichtje kwam... ook bij het achterhoofd  kwam er een bult, wat me deed denken aan een tangverlossing..okè..ik kan wel zeggen dat deze kleine met de tang is verlost.Geeft niks,alles is goed gekomen en ze is er.

Ze is aardig op gewicht(geloof ik)hoe werkt dit ook weer?


Het leukste van een pop maken...de aankleding ervan..


De reflexoefening...is ook uitstekend!

Ze word er wel een beetje moe van.

Alweer een schone luier....



Gebreide oude kleertjes zitten
het lekkerst.Jasje en mutsje gekregen
van tante Wil.

Grietje is blij met haar nieuwe zusje en komt even kijken.

Meteen de kaartjes laten drukken

Oja...ze heet Gonneke..vernoemt naar een geliefd
persoon.





Gonneke zit te wachten op een ledikantje,die komt er ook...Ik moet hem alleen nog even opknappen.Maar zal haast maken,kleintjes horen veilig in een ledikantje te slapen.Khäte Kruse poppen kijken een beetje:beteuterd,Zelf vind ik dat het allermooiste van de pop. De eigenaresse van het Khäte Kruse museum vertelde me dat er ook mensen waren die het museum bezochten,de poppen "zielig"vonden kijken...Maar ik vind het juist een beetje onbevangbaar nietswetend, en onschuldig staan.Er zijn ook popjes van K.K.die wel lachen,maar die zijn zeldzamer.

tot zover deze post.~t was een hele bevalling!

fijn dat je er was,lieve groetjes


Nelleke

28 opmerkingen:

  1. Gut Nelleke..je blijft mij verbazen,ik vind het zoooo mooi !!!
    De foto,s er komt gewoon een verhaal uit het pakt je meteen, prachtig.
    Wat zou ik graag zo,n mooie stoffen pop willen hebben.....hmmmmm
    Ik zeg het nog maar een keer,Maak toch eens een mooi boek !! Je zou velen er een groot plezier mee doen,het is zo zonde om je talent alleen hier te laten zien.
    Doen hoor !!!

    lieve groetjes van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het nog steeds niet vatten hoe je zoiets doet. Het wordt een echte baby en dat helemaal uit jouw handen, niet te geloven.
    Ik vind de kleedjes ook zo mooi en echt babyachtig.
    Geef haar maar een dikke knuffel van mij.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw!!! wat is ze weer prachtig geworden.
    En zo leuk op die ouderwetste weegschaal echt super!!!
    Ben weer sprakeloos.
    groetjes Cis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldiggggggggggg.............ik kom eerdaags beschuit met muisje eten hoor en mss mag ik ze ook ff vasthouden :D, je hebt haar weer superrrr gemaakt Nelleke en dan al die kleertjes zuchtttttt zooooo mooi !!En een prachtige naam !
    Meis ik hoop zo dat over enkele jaren jou poppen ook in de winkelsverkocht worden , je verdient het !!

    Liefsssss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. moet je zien 3 posten gemist ????? ik begrijp er niets van ..
    wat een lieverd is het toch ... en je verhaaltje echt om te gillen weer ... xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jee zeg erg mooi gedaan! En de ogen heb jij die geschilderd? Erg mooi ook. Wat een werk heb je ervan gemaakt, en zo leuk die kledingkast op de achtergrond. Het weegschaaltje.
    Deze pop kijkt ook echt naar de andere pop, Grietje. haha die dikke beentjes kloppen precies met de werkelijkheid. Leuk gedaan allemaal!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mensenlief ... Je overtreft weer de allergrootste verwachtingen .... Zucht!!!
    Deze poppen hebben trieste gezichten omdat ze in oorlogstijd gemaakt zijn en de situatie er somber uitzag. Staat in 1 van mijn boeken.
    Kunstig en prachtige ogen!!!
    Lfs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallootjes,Ik zeg alweer een gat in het dak.Jeetje zeg wat ben je kreatief bezig zeg de laatste dagen.Ik vind Gonneke een dotje lekkere dikke wollige beentjes En dat roze gebreide mutjse zooo schattig.En dat kleine lammetje is ook zo lief.en wat heb je er weer prachtige fotos van gemaakt
    Groetjessssssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Ceetje..

    Okè,dat had ik nog nergens gelezen...maar heeft nog meer respect dan!

    De beelden waar de K.k. poppen van zijn gemodelleerd hebben al die uitdrukking, Hoe dan ook, het blijt facinerend,Vooral de technieken waar men mee werkte zonder de materialen die wij tegenwoordig hebben!.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @ Ceetje...nog even over het voorgaande..ik heb het inmiddels nog eens opgezocht en nagelezen...maar de oorsprong van Khätes poppen hebben niets met de oorlop te maken..

    zie:

    http://www.kathekrusepoppenmuseum.nl/Kathekruse.html

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Nelleke, gefeliciteerd met de geboorte van Gonneke !!
    Wat een prachtig meisje is het geworden, en wat heb je dat ontzettend knap gedaan !!!
    De foto`s en het verhaaltje zijn weer superrrrr leuk :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nou, ik sluit me gewoon bij de vorige sprekers aan. Niet te snappen, zo mooi.
    Wat zou ik graag zo'n pop willen hebben/kopen...... (echt waar hoor)

    groetjes

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och wat een dotje.
    Zo mooi gemaakt weer.
    Je kunt bijna zelf wel een museumpje beginnen met al dat moois.
    En ze hebben gelijk je schrijft het weer zo leuk.
    Super knap.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Nelleke..
    Je gaat al helemaal een echte "poppenverloskundige" worden. Knap gedaan hoor enne dat geboortekaartje was in onze tijd vast erg populair..ik had hem nl ook en mn man ook!!(in het blauw)hahah
    Fijne dag verder en lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi gedaan! Knap hoor!
    Maak je het gezichtje ook zelf? Ik heb dat wel gedaan van een zeemleren lap!

    We waren in September in de stad waar KK gewoond heeft. Daar stond alles vol met die poppen. Zelfs in het hotel hadden ze boven op een etage een soort etalage kast hangen. Maar dat was echt nieuw! Niet zo mooi dus!

    Dat gaat vast lukken, met die inspiratie!!

    Ja hoor, alles prima hier in het Limburgse!!

    Fijn weekend.

    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Janny en Thea,
    HEt gezichtje heb ik uiteraard ook zelf beschilderd.
    Thea ik heb geen zeem en lap gebruikt maar linnenstof.

    iedereen bedankt voor de leuke reacties.

    liefs

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh , wat heb je dat mooi gedaan Nelleke. Ik lees hierboven dat je het van linnen hebt gemaakt. Wat knap om dan ook die uitdrukking erop te kunnen schilderen. Super !!Dan zulke leuke teksten erbij geschreven. Geniet ervan om al die schatten te maken , heel fijn dat wij ook mogen meegenieten. lieve groetjes...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een super kind heb je er van gemaakt!! Geniet van je nieuwe kind!! Trouwens erg mooi koppie hoor!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een wolk van een baby!!
    Heel mooi gemaakt!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och wat een schatje die Gonneke!
    Jij maakt er altijd zo'n schitterend foto verhaal van , inderdaad een hele bevalling, ik doe je het niet na hoor!
    Dat over de gezichtsuitdrukking daar heb je helemaal gelijk in hoor, heerlijk dat onbevangene....zo zouden wij ook wel graag door het leven gaan denk ik.
    Mooi die oude weegschaal en haar geboortekaartje is prachtig.
    Kan me voorstellen dat Grietje blij is met haar zusje, ze is in een warm nest geboren.
    Fijn weekend
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nelleke,


    Wil en ik vinden Gonneke zo lief en goed gelukt! We hebben haar vandaag van dichtbij mogen bewonderen en vastgehouden,wat was het gezellig.

    Ga zo door met poppen maken,ze zijn uniek.

    een groet van je poppenvriendinnen,
    Wil en Ella

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi meis ik ben er weer,wat heb ik je gemist zeg.
    Wat een schatten staan er weer.
    Echt weer kwijl,kwijl Nelleke.
    Ooooo kon ik dit toch maar nog.
    En wat een prachtige kaartjes bij die pop.
    Je gaat er helemaal in op,ik ook hoor,we zijn echte poppen liefhebbers.
    Nou schat tot de volgende keer.
    En blijven hoor,trek je van niemand wat aan,het is alleen de buiten kant van ze.
    We zien niet wat er achter die deur speelt.
    Wij zijn veel gelukkiger dan al die mensen die ons laten stikken.

    Dikke knuffel Riet.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oei Nelleke..ik zie een foutje, durf het bijna niet te zeggen..die luier, is een spelbreker hoor.
    Ze moet zo'n mooie katoenen luier aan, gevouwen in vliegermodel en dan nog zo'n moltonnetje strak rond de beentjes gespeld;)
    Leuk dat ik weer zo'n truitje voorbij zie komen, die van mezelf ja ja, al oud dus, liggen hier nog op zolder, onze dochter heeft ze ook nog aan gehad, en ze liggen te wachten op eventuele kleinkinderen, of zulle we dat die kleinkinderen maar niet aandoen :)
    Maar die pasgeboren pop van je, is wel een heeeel mooie baby..knap gedaan.,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Nelleke,
    Dankzij Christelle je blog gevonden. Geweldig,, met name je zelfgemaakte poppen en je wildebras verhaaltjes. Bewonder je zelfgemaakte (K.K.) poppen.
    Heb zelf ook wat popjes en een beertje gemaakt en ben altijd met antiek en oude spulletjes in de weer, maar toch wel het speelgoed interesseerd me erg.
    Je hebt een mooi blog wat voortdurend in beweging is.
    Vriendelijke groetjes van Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Nelleke,
    Hier ben ik dan weer! Ik moet wel voor het eten gaan zorgen, maar ik moest en zou eerst Gonneke bewonderen!! Waw wat knap, en mooi!!! Ik ben Jaloerssssss
    Ik heb er een fotootje bijgedaan van mijn kk pop, maar weet niet of het gelukt is, en of het zo kan....anders haal het maar weg.

    http://binnekiekedotcom.files.wordpress.com/2012/01/02kl.jpg?w=640


    Tot een snelle volgende keer weer, groetjes Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Nelleke, ik zit weer te dromen op je blog (bloos bloos) wat zijn je zelfgemaakte poppen toch mooi. Er zit zoveel uitdrukking in die toetjes het is echt een feest om jou blog te bezoeken...

    lieve groetjes
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik heb er bijna geen woorden voor, zó bijzonder mooi gemaakt!! Met open mond zitten kijken.
    Wat kun je hier trots op zijn! Gonny is toch net een echte Kathe Kruse.
    G e w e l d i g Nelleke!!!


    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.