zondag 4 november 2012

FOTO`S VAN DE NIEUWE(zelfgemaakte) POP

Lieve lezers,


In deze post laat ik de nieuwe pop met haar kleertjes aan zien.
Zoals ik al meer heb geschreven...De inspiratie heb ik van de geweldig mooie en unieke poppen van Khäte Kruse.Hoewel ik het allerliefst een echte pop van haar in mijn bezit zou willen hebben,en dan het type Puppe 1,ben ik nu ook erg blij met mijn eigen pop. Natuurlijk is het niet exact hetzelfde,dat is gewoon onmogelijk....maar het is wel een stoffen pop, waarvan het kopje is hard gemaakt en beschilderd met olieverf, met daarin zo goed mogelijk een uitstraling, die bekend is van de K.K.poppen.



 Een poosje geleden zei iemand me: als je maar lang genoeg naar een pop verlangd,dan komt ie naar je toe...ha...dacht ik nog...maar nog nooit is er zòn pop bij mij aan de deur komen bellen. Dat het ook op deze manier ook  kan,had ik toen nog niet bedacht. Maar genoeg geklept daarover. Kijk maar even naar hoe ze is geworden.En kijk ook even naar onze goofy(kat) waarvan ik een paar posten geleden  al liet zien dat ie gek op verkleedpartijtjes is...en jawel...bij het aankleden van de pop,was ie weer van de partij..en wilde ook wat op....















De inspiratie...



























Haar naam: Willenella...vernoemt naar vriendinnetjes:
Wil en Ella...als je Wil en Ella aan elkaar schrijft en er nog een extra l aan toevoegt..zie je drie namen...Wil Nel en Ella,
Veel kleertjes van Willenella zijn van Ella en Wil afgekomen.Ze hebben ook veel informatie via boekjes e.d. bijgedragen omdit voor elkaar te maken. Samen met de spullen van Wil en Ella ga ik een heel mooi fotoboek met onze gezamelijk spulletjes maken. Dat boek noemen we: Samen spelen...is: samen delen. Zo hoort het ook. Wil en Ella delen veel van hun mooie spulletjes met mij, andersom maak ik weer veel spulletjes en foto`s voor hun.Vandaar die naam aan de pop. een symbool voor deze mooie vriendschap.
Het hoedje wat Goofy op heeft(van vilt) en  later Willenella op heeft heb ik zelf gemaakt,verder zijn het allemaal oude kleertjes.Zoals de foto,waarop ze met het Khäte Kruse popje(heb ik gemaakt van twee afbeeldingen tegen elkaar aan)staat......,zo is het geworden..en zo staat ze nu op de kast. Het andere popje,wat in het wagentje zit, was een proefmodel...van die pop heb ik veel geleerd...zowel van het lijfje als het hoofdje.Met leuke kleertjes aan is hij ook een heel lief popje geworden.


Tot zover even het poppen maken, ik ga nu weer een heel nieuw project in,maar zal ook nog wat posten plaatsen voor sint suprices.

Bedankt voor je bezoekje.

lieve groetjes

Nelleke

28 opmerkingen:

  1. Ooooo wat is ze mooi geworden Nelleke !!!
    Zo,n lief gezichtje...
    Maar wat heeft je poes nu ?? een zere neus ??

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Dicky Marie,

    Goofy is al erg oud(19) zijn neus is zo vaak beschadigd van het knokken met andere katers...(beschermen van eigen terratorium) dat er het steeds verveld,beetje vergelijkbaar met psoriasis/exceem)
    niks aan te doen dus.


    groetjes


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Owwwww Nelleke ik weet ff niet wat ik moet zeggen ze is helemaaaaaal geweldig geworden die kleertjes zoooooo super mooi en dat vilten mutsje schattiggggg !! En die foto met die hond gaaaaffff !! Whaha en die gekke Goofy hij is er als de kippen bij met verkleedpatrijtjes he , mss moet tie wat vriendjes uitnodigen hihihi......Wat ben je toch een kunstenares !!

    Liefsss Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel knap gemaakt Nelleke, knap dat je de gezichtjes ook kunt schilderen. Ik maakte vroeger altijd schilderijtjes van antieke poppen.
    En die kleertjes zijn ook fantastisch!
    Het is perfect, het vilten hoedje, snoezig, de kleine schoentjes, enig om te zien. Gezellig zo'n poezenkameraadje!

    Lieve groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is heel mooi geworden, Nelleke! Alleen het gezichtje schilderen al om er een expressie aan te geven, vind ik heel knap.
    En zonder de KK-poppen is zij mooi van haarzelf geworden.
    En dan met die oude kleertjes aan, ja echt geweldig!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemachtig Nelleke, wat is ze moooooi!!!!
    En die kleertjes...zo gaaf.
    En die gekke goofy wat een lekker beestje is dat toch.
    Prachtige foto`s, dat is weer even genieten zeg.

    groetjes Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och wat is het weer goed gelukt en wat is het een schitterende pop geworden. Ik snap werkelijk niet hoe je dit voor elkaar krijgt hoor. Je kunt er wel naar blijven kijken.......

    Zooooo mooi!

    liefs

    Wietske


    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor bewondering heb ik je laatste twee posten gelezen! Wat is ze mooi geworden en wat heb je er een werk aan gehad!
    Maar het resultaat mag er zijn! Wat zijn katten ook gekke dieren he?
    Die van mij kan je ook bijna allemaal iets op hun kopje zetten. Vinden alles goed!
    Wat lief dat je twee vriendinnen mijn jurkje leuk vonden!!
    Altijd heel leuk om te lezen!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie expressie heeft de pop zeg, zo mooi om te zien dat je haar helemaal zelf hebt gemaakt en dan die kleertjes...wat lief van je vriendinnen, de plaatjes zijn wel helemaal goed hoor, heel nostalgisch en zoveel uitstraling..Nelleke ik vind het weer super!!!!
    Je hebt echt gouden handjes!!!


    Fijne week en een lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat is het een schatje geworden,zo lief.ik doe je het niet na hoor,en dan die poes,wat een scheetje(o,dat mag ik niet zeggen,,sorry)
    hij voelt zich natuurlijk ook een pop,met al die poppen.

    maar eerlijk is eerlijk ,je kan trots zijn op jezelf.

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat is dit een super gaaf popje geworden.
    Je bent een echte kunstenares.
    Super super knap gedaan.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat mooi gedaan, die ogen zijn vooral zo mooi! En verder is alles af: de kleertjes, de andere popjes, de prachtige foto's... Leuk, dat geboortekaartje, en zo'n leuke naam, drie vriendinnen in één naam!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi nelleke,


    Wat is ze mooi. Wauw, ongelofelijk en wat een geweldige naam heeft ze gekregen , ik ben er trots op dat zo een prachtige pop onze naam heeft gekregen .
    Ik kom gauw haar in het echt bewonderen, heeft ze nog een verlanglijstje? Of heb je liever een kraamkadootje?
    Ik ga zo wil even bellen met het leuke nieuws.


    Doei doei liefs ,Ella
    Ps en een kusje voor willenella

    Verstuurd vanaf mijn iPad

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg leuk Nelleke, wat ben je ijverig geweest dat wollen onderbroekje met muizentandje langs de pijpjes helemaal geweldig. En het hempje met geborduurd randje langs de hals snoezig. En het geboortekaartje doet me heel erg aan mijn eigen geboortekaartje denken. Fijne avond mooie nieuwe week.
    Groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wow..super, wat kun je dat goed...die echte... je inspiratiebron, die kijkt iets 'zorgelijker' dan die van jou, maar ik vind dat de mondjes al zowat exact hetzelfde zijn. Wat heb je die 'geboorte' leuk uitgewerkt...jij moet toch wel een gelukkig mens zijn dat je nog zo lekker met je poppen kan spelen :)

    En dat ene gebreide broekje,zoiets heeft mijn broer ook ooit nog aan gehad volgens mij...prachtige foto's heb je weer gemaakt van je poppetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ooo meid wat is ze mooi geworden .... echt een plaatje .. en wat een lieve naam geweldig deze naam past echt bij haar .. dikke kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Nelleke, ik ben er helemaal stil van, ze is zoooooo mooi geworden !
    En als mij iemand die foto van jou pop zo zou laten zien, zou ik echt denken dat het een K.K. pop is, ze heeft de zelfde uitstraling.
    De naam is werkelijk een prachtige vondst, heel apart ook.
    De poppen foto`s zijn geweldig, maar die van Goofy zijn weer om te gillen, wat een geinige kater :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha Nelleke. ... Goed dat hierboven alles al gezegd is want ik ben even sprakeloos ...... Oh ja EN stinkende jaloers.
    Liefs en fijne week.
    Ps als je eens oppas zoekt voor je poppenkinderen dan hou ik me aanbevolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Nella,

    Wat een prachtige poppen heb je. De foto van je pop met het kleine popje op de eerste foto vind ik wel heel erg lief om te zien. Die wil ik wel in miniatuur. :) Wat een lieverd die kat van je... Heerlijk zo`n nieuwsgierig beestje dat overal bij wil zijn.

    Fijne dag en groeten,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat supergaaf is het popje geworden!! Knap hoor!! Zelf ben ik ook met een projectje begonnen maar alles gaat mis , dan maar even bloggen dan kan ik even stoom afblazen!!

    Groetjes Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,
    ik zag dat je volger op mijn blog(manuelaenco) was maar ik heb wegens omstandigheden wat veranderd en nu ben ik mijn volgers kwijt dus hoop ik dat je weer een kijkje komt nemen.
    als je op mijn naam/foto klikt kom je er(hoop ik)

    Groetjes Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat is ze prachtig geworden Nelleke en zo leuk de foto met het karretje er achter.
    je hebt haar zo mooi aangekleed.
    zou graag een kijkje nemen in jou jou knusse huisje, maar wie weet in 2013.
    volgens mij kom ik dan ogen te kort.
    fijne week meisje en liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ohhh wowww Nelleke,het is echt weer om te kwijlen bij jou.
    Wat is ze schitterenddddd.
    En wat een prachtige foto,s met HEEL VEEL MOOIS.
    Die mutjes echt super,ja alles is super.

    Liefs Riet.
    ps,die van mij zit bij me anderen poppen,hij zit er zo lief bij.
    En die jurkjes zijn zo mooi.

    Liefs nogmaals knuf Riet.xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Helemaal goed zeg, daar mag je trots op zijn, heerlijk om te zien jou Willenella!! lief! en jou gekke kat ziet er super uit hihi

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fantastisch! Wat een lieverdje heb je gemaakt! En wat een heerlijke reportage over Willenella!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze is zo lief,van harte met de geboorte van jou Willenella.
    Wat zal je daar een geduld voor moeten hebben om zo pop te maken.
    Geweldig.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Nelleke,
    Je hebt niets teveel gezegd!!!! wat een prachtige poppen maak je.... misschien kan ik nog wat spulletjes voor je zoeken ???? zeg maar wat je nodig hebt dan komt het wel naar nederland! Hartelijke groet uit zuidfrankrijk/ Renaissance

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.