vrijdag 21 december 2012

DE KLEINE VAN MENEER FROLIJK

Beste lezers,

Terwijl twee posten terug de kerststal nog vol stond met figurantjes,
is het opeens leeg in de stal....Waar is iedereen gebleven????


Zo zag het er uit...

Zo ziet het er nu uit...waar zijn ze???


Aha...hier dus....rondom het kraambed
van Mevr.Frolijk.


Een nichtje(een nieuwe beer)is
 speciaal overgevlogen..



Ze kwam Mevr. Frolijk opvrolijken,
die de hoop op een kindje uiteindelijk
had opgegeven...er kwam maar niets..
Meneer Frolijk schaatste er maar
 vrolijk op los en had helemaal niet
 in de gaten
dat Mevrouw zo in de put zat..
.Gelukkig kwam het nichtje om
 haar op te vrolijken en vlak daarna
werd het kindje geboren....
Alle figuurtjes uit de kerststal zijn
 razend benieuwd en komen het
kindje bewonderen.



hela.....wat is dat???Ziet een berenjong
er zo uit?


Meneer
Frolijk is nog nooit uitgegleden op zijn
schaatsen ..maar legt nu het
 loodje..al snel komt hij weer bij........


hij is zooooo blij met zijn zoontje..
.na de verbazing van allemaal
is er nu blijdschap om het kleintje,
ze noemen het ventje:Geintje!

Dieren accepteren elkaar,maken er geen punt van...
een beer met een hondenpup..het kan gewoon..
je ziet het!!



Waf..











Gelukkig is de bevalling eindelijk achter de rug,Geintje is hier helemaal op zijn plaats,Fijn dat Mevr. Frolijk op het bed kan kramen,naast mijn privè patiènt, waar het naar omstandigheden ook weer heel goed mee gaat.Natuurlijk moet de tijd uitwijzen of de operatie heeft geholpen ,wat de klachten van zijn been betreft.Maar daar hebben we alle vertrouwen in.
Nog een paar dagen voor de kerstdagen....ik heb al veel kerstwensen gelezen op jullie blogs,zelf heb ik nog èèn leuk nieuwtje ,dus nog èèn post..
Voor vandaag:allemaal een hele fijne dag,

liefs


Nelleke

27 opmerkingen:

  1. Wat een snoezig kindje, oh hondje, heb je gemaakt!Weer heel leuk gedaan met zo'n verhaaltje en foto's erbij.Deze beren familie heeft in ieder geval een fijne Kerst met de geboorte van hun (bijna) Kerstkindje.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh , wat een mooi verhaal Nelleke !! En dan die kleine pup , helemaal te gek. Ja , ook een mooie `kerst`gedachte , elkaar accepteren zoals we zijn. Geintje is in ieder geval weer super gemaakt. Fijn dat mevr. Frolijk naast jouw patient kan bijkomen en uitrusten.Gelukkig gaat het met jouw mannetje weer de goede kant op. Dat wordt een extra fijne Kerst. Je maakt me alweer nieusgierig naar de volgende post. Een hele fijne dag en lieve groeten....Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nelleke

    Hoe verzin je het toch allemaal bij elkaar. Het ziet er zo ontzettend leuk uit.
    Hopen dat het met je levensvriendje snel beter gaat en inderdaad soms heeft het even wat tijd nodig. Maar je weet mijn advies hè? Het help echt bij mij hoor!!!!!
    Heel veel liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eindelijk is de kleine Frolijk er, leuke naam trouwens "Geintje Frolijk".
    Was Meneer Frolijk nu eigenlijk wel bij de bevalling aanwezig? Gelukkig had Mevrouw Frolijk de steun van haar lieve nichtje.
    Hij is er in ieder geval blij mee, misschien zal hij nu wat meer thuisblijven bij zijn kroost. Proficat met uw kerste(hondje)!
    Ben al nieuwsgierig naar het vervolg.
    Lieve groetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dejlig historie om alle dine dukker og bamser. stort juleknus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou dit was me de bevalling wel hoor.maar gelukkig ,,,alles is god ,het jonkie ziet er herboren uit .en ik vind ook we moeten elkaar axepteren zoals we zijn .poppen en dieren geven een goed voorbeeld..
    je hebt er een mooi verhaal van gemaakt,en nu snel terug naar de stal..

    lieve groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een mop (pie) hahaha.
    Ach en wat is die Meneer Frolijk geschrokken hahaha...gelukkig is hij er nu heel blij mee.
    Wat gezellig dat het nichtje er ook bij was ...wat een feest.
    Geintje is een poepie om te zien...
    Van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahaha nog steeds een levendige fantasie !!!! :-)
    FANTASTISCH
    Lieve Nelleke, wens je een sfeervolle kerst
    en een liefdevol en gezond 2013
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht van een verhaal weer...heb het mijn man voorgelezen, en weet je wat die zei???? Dat is een gelukkige en vrolijke meid...
    En weet je... vandaag kreeg ik een kadootje van "de Kerstman'☺☺☺☺
    Ik was echt erg blij en verrast, had dit echt niet verwacht...dank je wel kerstman...
    Je bent een lieverd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, dat was/is een leuk Geintje!
    Hoe kom je op het idee!!
    Het nichtje is ook super lief!
    Ik hoop dat het met je prive patient ook weer beter gaat?!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahahaha gewelig weer ,..... en zo zie je maar gewoon elkaar accepteren zoals je bent .. we kunnen nog veel van ze leren.... xxxx dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooo, ik heb even hard gewerkt aan andere dingen en even niet geblogd maar wat kun je dan veel lezen!
    Heerlijk die verhalen over....een super mooie kerstgroep, schitterende klokken en rozen en de geboorte van een nieuwe creatie!
    Ik wens jullie alvast hele sfeervolle kerstdagen toe!
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk verhaal weer Nelleke! En wat een mooi puppiekindje is Geintje. Zit steeds te genieten van je leuke verhaaltjes en van al het moois wat je steeds weer maakt.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gezellige famillie rond je kerststal,je beertjes zijn zo mooi gemaakt en je verhaaltjes Super.
    Ik wens jullie dan ook fijne kerstdagen toe en een gezond en gelukkig 2013
    Lieve kerstgroet Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag lieve Nelleke

    Wat n mooi verhaal om de dag mee te beginnen....en wat n lief Geintje is dat :-)Het is inderdaad wonderbaarlijk dat er een hond uit een beer kan komen,maar wat nog wonderbaarlijker is (zoals ik het lees) is het ook nog een mannetjesbeer....maar joh het is bijna Kerst en laten we het daarom een Kerstwonder noemen hihihi

    Maar ik lees dat er nog een patiënt bij je thuis is,en daarmee wens ik je heel veel beterschap.

    Fijn weekend meis

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat heb je weer een byzonder verhaal met een byzondere boodschap.
    Was het in onze wereld maar zoals bij jou. Zouden we allemaal veel gelukkiger zijn.
    Voor mij heb je een lach op mijn gezicht gegeven. Super dank je wel.
    Fijn dat het met de patient redelijk gaat.
    O ja dat vergeet ik bijna het kindje en het nichtje ze zijn prachtig. Zo mooi gemaakt.
    Ik bewonder je echt zo creatief zoveel fantasie.
    Voor nu een heel fijn weekend.
    Ben benieuwd naar je volgende post.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @Marian,
    Je man heeft een goeie kijk op de dingen

    @Janet,
    Geintje is een kind van Mevr.Frolijk..hihien niet van Meneer Frolijk...

    @ allemaal,
    bedankt voor jullie erg leuke reacties en namens mijn privè-patiènt een bedankje voor de beterscahpswensen en de groetjes


    liefs




    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallootjes,wat een schatje dat geintje van jou.Ik vind het nichtje trouwens ook een lieverd om te zien.maar ook dat ze mevr frolijk kwam steunen.Dat strikje om haar koppie staat zo schattig.En je verhaaltje is zo waar.Wat maakt het uit wie je bent of hoe je er uit ziet als je maar respect hebt voor elkaar .
    groetjessssssssss Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh Nelleke, wat leuk! Ik geniet echt van jou berichtjes :) Dank je wel. Fijn weekend en een lieve groet Celine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een Geintje om verliefd op te worden. Je hebt er weer veel werk van gemaakt, mooi verhaal! Fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hahahha...ik dacht dat ik niet goed wakker was vanmorgen....toen ik je reactie op mn Blog las over "Mevr." Frolijk.....maar lees effies je Blogtitel...(of lees ik nu iets helemaal verkeerd of begrijp ik t verkeerd hahhaha
    "De kleine van Men.Frolijk.
    Maar maakt ook niet uit meid...het zijn prachtige beren en als er een Mevr.Frolijk bevallen is,zal er ook zeer zeker een Men.Frolijk zijn :-)

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ohhh jaa.hahhaha...Janet,daar heb je gelijk in...de titel is een beetje verwarrend...in elk geval Meneer en mevrouw Frolijk zijn beide de ouders....van Geintje,

    groetjessss

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Beautiful pictures! Wonderful Bears and Dolls!
    Thank you so much for your kind words in my blog :0)
    Patri

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hahahha zijn we er eindelijk uit hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Kijk.hihi en daarom wil ik die vlieg zijn......in je haar zitten en meegluren:)Geweldig weer!
    Fijne dagen en een gezond en creatief 2013....dat er nog veel moois uit onze handen mogen komen:)

    liefs,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi Nelleke!

    ik wens jou en je familie hele fijne kerstdagen

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Nelleke,

    Wat een prachtig kerstverhaal. Wat leuke zo`n beeldverhaal :) Mevr. Frolijk van harte gefeliciteerd met Geintje het is een pracht kind. Je hebt een prachtige verzameling beren en poppen.


    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.