maandag 18 februari 2013

ZEEPHANGERTJES VAN RESTJES VITRAGE

  Hallo allemaal, 


Na de gekleurde  posten,   die nieuwe energie heeft opgeleverd, heb ik hier een leuk ideetje voor jullie. Namelijk:  zeephangertjes, tenminste zo noem ik ze. Ik heb ze gemaakt van restanten vitrage. De verschillende soorten kanten randen bepaald de vorm van het zakje. Een heerlijk zeepje erin, ...zo heb je iets leuks voor op toilet of in je linnenkast. In een eerdere post heb ik zogenaamde zeepschoentjes gemaakt, misschien heb je dat ook gezien. Daar kreeg ik leuke mailtjes over, dank je wel lieve mensen, voor die mailtjes, en ja als je dit ook leuk vind mag je het gebruiken. Erg leuk  zelfs om mensen te inspireren wat ze met oude materialen kunnen doen.


Moet ik er toch nog even bij vermelden dat ik het nog steeds geen schoonheidsprijs vind verdienen dat mensen het ongevraagd voor hun webwinkel gaan gebruiken. Een kleine moeite om me even een mailtje te sturen of onder de post een reactie te plaatsen....ik weet het....we inspireren elkaar..door alles er op te zetten,(blog) maar  het is niet de bedoeling om andere met de eer te laten strijken laat staan er ongevraagd geld mee te verdienen.


Nu dan de foto`s...van de zeephangertjes. Je hebt er weinig voor nodig.
Namelijke stukken kant van oude of nieuwe vitrage, (vraag je buurvrouw, oma, kringloop of marktplaats)
Draad, naald en schaar.
eventueel roosjes of ander decoratie materiaal, en uitgeprinte plaatjes op canvas.





































































































Om een zakje te maken, knip je dus twee stukjes van hetzelfde patroonkant uit, Leg ze tegen elkaar en naai de zijkanten dicht, stop het zeepje erin, en naai ook onder het zeepje de  delen tegen elkaar aan, zodat het zeepje blijft hangen.
Print een plaatje uit knip dit op maat en plak het op het kant, eventueel afwerken met een kantje of bandje rondom het plaatje. 
Werk eventueel het zeepzakje af met een roosje,strikje, knoopjes enz.

Veel plezier ermee, leuk dat je er even was en graag tot de volgende keer.

lieve groet,

Nelleke

39 opmerkingen:

  1. Wat schitterend gemaakt Nelleke.
    Heel erg mooi kant is het.
    Bedankt nog voor de krant en het mooie kant.

    Liefs knuf Riet.x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi hoi, oh ik ruik de zeepjes al wat een geweldig idee weer Nelleke, zow leuk en lief om dat aan je kast te hangen en zelfs op de toilet zijn ze superleuk.

    Dank je wel...

    lieve groetjes Coby

    p.s. Nelleke je blijft altijd mensen houden die onder een ander zijn vleugels doorschieten, negeren meis en lekker je eigen gangetje blijven gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk weer Nelleke! Dat is ook erg leuk om eens als cadeautje te geven. dank je wel meis voor deze super leuke tip. vind ze allemaal erg leuk en lief om te zien. Dus nu ga ik maar weer eens binnenkort spitten of ik nog ergens vitrage kant heb liggen. Lief dat je dit weer met iedereen wilt delen.
    Zou trouwens wel heel brutaal zijn als er iemand zo aan wilt verdienen.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig leuk idee, Nelleke! Ik ga eens kijken of ik nog wat oude vitrage heb liggen!
    bedankt voor je inspiratie....jammer dat anderen met de eer gaan strijken!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ja dat kan iedereen maken. Maar volgens mij wordt het bij nooit zo leuk als bij jou. Dat is nou eenmaal zo.
    Heerlijk om naar te kijken
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. che meravigliosa idea!!!!
    così shabby!
    brava!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk, Nelleke!
    Deze ga ik even op mijn DIY board pinnen (wordt je website vermeld)

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het weer een cadeautje om naar je blog (post) , te kijken en weg te dromen !!Het is haast te mooi om waar te zijn , wat jj met kant kan. Gelukkig heb ik nog wel wat liggen en ik mag het namaken ?? Natuurlijk voor eigen gebruik. Weet je , ik heb ook al eens de klompjes nagemaakt en zei tegen de mensen die op visite waren ... ik heb een originele Nelleke gemaakt , haha. Ja , jouw eigen merknaam , zoals het hoort !!
    Dank je voor de mooie dingen , die je wilt delen ...
    Lieve groeten...Jowilleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou wat zijn ze leuk!!!!
    Echt inderdaad ook heel leuk om kado te doen...voortaan dus ook maar even mn ogen openhouden voor oude vitrage.
    Wat een leuk idee weer...oh ja je schoentjes vond ik ook al zo leuk hihi.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat schattig weer, Nelleke. Volgens mij moet ik nog van die gordijnen in de kelder hebben, als ze bij de laatste verhuizing niet weggegooid zijn (door mijn man). Hoe kom je toch op zulke ideeën, dat vind ik toch zo knap!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow Nelleke ik vind ze BEELDSCHOON jouw zeepzakjes, wat een kunstwerkjes PRACHTIG meis.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super schattig wat een crea mens ben je toch ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt er weer echte kunstwerkjes van gemaakt Nelleke. Ik vind ze prachtig geworden.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat ziet dat er leuk uit zeg!!
    ik heb wel eens zeepjes in papaier en in haakwerkjes gedaan, maar zo nog nooit, mooi hoor.
    Goeie uitleg ook, ga ik zeker eens maken.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Nelleke, ik vind het prachtig gemaakt en ook erg romantisch,leuk voor de badkamer of waar dan ook.Je moet maar weer op het idee komen.
    En het zal ook nog heerlijk ruiken!

    Fijne avond,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Erg mooi zo'n romantisch zeephangertje Nelleke!
    Heel erg mooi met een vintage plaatje er op.
    Goed statement over de verkoop van andermans ideetjes inderdaad ik hou ook niet van mensen die zonder te vermelden andermans dingen of ideetjes verkopen.
    Fijne week
    Lieve groet Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Nelleke, wat een schattig idee, je kunt ze werkelijk overal hangen en ze zijn natuurlijk ook heel leuk om kadoo te doen.
    Wat lief weer van je dit met ons allemaal te delen, nu moet ik allen nog aan oude vitrage zien te komen hihihi !
    Voor jou nog een fijne avond .

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat zijn ze mooi geworden Nelleke
    Ja, je kan zoveel leuke dingen maken van het kant van vitrages.
    Het is ook heel leuk om de zeepjes als klein kadootjes weg te geven
    groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. MMMMmmmm...wat zal dat lekker ruiken!!
    Ze zien er prachtig uit!Ze zijn ook leuk als en klein presentje,natuurlijk!!

    Ik vind ze schattig!

    Fijne week.

    Liefs Thea ♥







    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lieve Nelleke, wat zijn ze toch mooi, heel leuk om als klein geschenkje mee te nemen waar iedereen ongetwijfeld blij mee is. Ik sta telkens verbaast van je onuitputtelijke inspiratie!
    Bedankt om al je leuke ideeën met ons te willen delen, jammer dat er soms misbruik van wordt gemaakt.
    Liefs,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  21. OOO Wat is dit superleuk! Dat is toch heerlijk om overal lekkere zeepjes te hebben hangen, liggen etc. Wat zal het lekker ruiken in huis dan. Topidee!
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohhh Nelleke wat is dit weer mooi. Hoe verzin je het toch telkens weer. Dit is zo leuk om cadeau te geven/krijgen. Geweldig weer en dank je wel voor de inspiratie.
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat weer een leuk idee Nelleke!!!
    Die wil je toch door je hele huis hebben hangen....heerlijke geuren overal!!!

    Prettige dag verder,
    Groetjes Grietje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt een heel leuk idee!!
    Leuk om cadeau te geven!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ze doet het weer hoor....hoe verzin je het toch..
    Ik ben niet van de kantjes enzoooo maar deze vind ik toch zo schattig !!! dit mag ook bij mij in het kleinste kamertje hangen,zeker weten !!
    Super !!!

    liefssssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhh wat is is toch mooi.... zo leuk bedacht en het resultaat is Prachtig....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, wat leuk te schattig!!!!
    Groetjes van Bregit

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ooo meid wat een leuk idee... dit is zeker voor mijn verjaardag hé..... %-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ongelooflijk Nelleke zo mooi als je dit weer gemaakt hebt van een stukje oude vitrage! Duidelijke uitleg met weer prachtige foto's.
    Goed van je dat je nog even duidelijk vermeld dat dit niet ongevraagd gebruikt gaat worden voor de verkoop.
    Ik ben nog lang niet uitgekeken op je mooie blog. Iedere keer heb je weer een leuke, mooie verrassing in petto. Echt genieten!

    Liefs,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Nelleke,

    Het is weer schattig natuurlijk!!! Ben er helemaal weg van!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super leuk gemaakt, echt origineel en nog nergens gezien.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Helemaal leuk weer.
    Erg leuk bedacht.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Goedemorgen Nelleke

    Wat een leuk idee is dit zeg!Ik had deze post afgelopen week al even gelezen en ben gelijk op zoek gegaan ,naar restjes gordijnstof hahahhahha.Leuk hoor en dank je dat je dit mooie idee met ons deelt!

    Fijn weekend meis

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ohhh , super Nelleke! wat een geweldig leuk idee is dit. Dank je wel voor de inspiratie, echt heel leuk. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Nelleke

    Wat lees ik nu bij Ciska,heb je de griep te pakken??Wat vervelend jah!!!
    Maar wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet,ook al was je niet helemaal fit...Natuurlijk hoop ik wel voor je dat je je inmiddels wat beter voeld.Beterschap meis.

    Liefs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een leuk idee die zeephangertjes.
    Bedankt dat je de uitleg er bij heb gezet hoe je het gemaakt heb
    Geweldig
    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.