vrijdag 8 februari 2013

PAPIERMACHÈ-SCHOENTJES





                                         Lieve mensen,


Bedankt voor de leuke reacties op de vorige post. Paspopjes zijn dan ook een  onderwerp waar je geen genoeg van krijgt. Veel vrouwen .....zeg maar HEEL veel vrouwen hebben ook een schoenentic!  Bij de meesten staan de schoenkasten echt vol! Vroeger kocht ik  meer schoenen dan tegenwoordig, mijn voeten vragen een  wat betere kwaliteit, dus DUUR! Dan koop je al snel wat minder schoenen. Maar er naar kijken blijf ik wel altijd.  Een poos geleden zag ik bij een kringloop een paar laarsjes staan,van die puntige gevallen, ze waren in het GEEL, oei wat lelijk..maar die modelletjes waren wel mijn ding.
Dus ik nam ze voor 2 eu toch mee. Niet om in te lopen...maar om mijn kwasten er in te doen, nadat ik ze uiteraard eerst wit had geverft...tja...haha.

Wat ga ik  nu met die papiermachè schoentjes doen, ik dacht eerst aan wit met kant..maar nee...toch niet...graag wil ik met de voorwerpen ook een bedoeling hebben...dus dacht ik aan een schoentje met  een speldenkussentje erin, zoals je op andere blogs ook tegenkomt. Dat doe ik in elk geval met èèn van de schoentjes nadat ik hem zwart heb geverft, eerst nog met een medaillon heb gespeeld, ....wat kant..enz...ik vind het een beetje oma pumps lijken....daarna maak ik van splitpennetjes,( waar ik de puntjes vanaf heb geknipt),  knoopjes op de zijkanten.(Met hobbylijm veastgeplakt)

De stof voor het speldenkussentje(een stukje schuimrubber met stof erover) is bedrukt met een kroontje.Een stukje kant eromheen maakt  het geheel af.

Het andere schoentje vul ik op met fournituurtjes. Het schoenenpaar
staat gezellig bij de oude singer.Zie foto`s.






















































































In de vorige post is te zien waar ik de papiermachè-schoentjes
gekocht heb.
Hierbij wens ik iedereen die dit leest een heel goed weekend, met daarbij (laten we hopen) een mooie blauwe lucht en een stralend zonnetje.

                                            Lieve groetjes

                                                 Nelleke

28 opmerkingen:

  1. iedere keer denk ik hier...hoe krijg je het verzonnen...zo knap!

    ga lekker door en dan genieten wij!!

    fijn weekend!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi allemaal!!
    Ik wens je een heel fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk geworden, ook de laarsjes van de kringloop. SUPER!!!
    De inspiratie laat het een beetje afweten maar hierdoor begint er toch weer wat te stromen. Bedankt!
    Liefs Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi geworden!
    Wat heb je het toch weer leuk gecombineerd met andere spulletjes erbij. Prachtig Nelleke!
    Leuk zoals je het 'stapje' voor 'stapje' op de foto hebt gezet.
    Je witte laarsjes zijn ook prachtig!
    Wat een creativiteit weer!
    Wens jou ook een zonnig weekend toe!

    Lieve groet,

    Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit is ook weer zo leuk !! Hoe verzin je dit allemaal .... die oude laarsjes van de kringloop , ze staan mooi funcioneel te zijn.
    Nelleke ook voor jou een goed weekend en hoop inderdaad op een lekker zonnetje erbij. Bedankt weer voor de stap voor stap uiteg !!
    Lieve groeten....Jowilleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat MOOI...
    Ook die witte laarsjes, een beetje 'heksen"laarsjes' vind ik ze..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo kunstenares.....wat leuk alweer ik blijf mij maar verbazen wat jij allemaal maakt....liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe verzin je het toch weer iedere keer Nelleke? Vind ze prachtig! Ook de kringloop schoenen echt gaaf zo met die wasten er in. Ik wens jou ook een fijn en hopelijk zonnig weekend toe! Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het zo leuk dat jij overal iets moois van kunt maken.
    Het is altijd een plezier om naar te kijken!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk Nelleke,
    Wat een idee om die laarsjes wit te verven zeg...het staat echt geweldig.
    Weer zoiets waar ik zelf niet op zou komen.
    En die papier machè schoentjes....wat zijn die ook prachtig geworden.
    Het zijn ook weer hele mooie foto`s geworden zo bij de naaimachine en het zwarte tasje op de achtergrond.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Nelleke, wat schattig al die schoenen en ja hier nog 1 die een vreselijke schoenen/laarzen tik heeft, tegenwoordig de sleehak helemaal leuk en het loopt heerlijk hihihi...

    Je maakt zulke leuke dingen Nelleke, mijn complimenten meis...

    heel fijn weekend,
    lieve groetjes
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Nelleke.
    Wat een mooie foto,s. Ik heb ook nog zo,n oude naaimachine,van mijn opa.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat leuk haha, ik zou die witte laarsjes nu ook zo wel willen dragen hoor, heel apart! En die zwarte schoenen zijn ook leuk geworden, doen me denken aan mijn moeders schoenen, van de foto's die ik heb, uit de 40- tiger jaren. Dat heb je snel gemaakt zeg!

    Fijn weekend,

    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och wat is toch ook weer ontzettend leuk. Hoe verzin je het toch allemaal. Ik moet er steeds maar weer naar kijken. O,o kon ik maar zoiets moois maken. Dat gaat me niet lukken hoor, ik,houd het maar bij mijn lapjes, dat bevalt beter.
    Knap, heel knap!!!
    Liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuk idee. je gaat weer als een trein.... heerlijk !!!! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een enorm leuk idee, zeg! Wat zijn de schoenen van de kringloop mooi geworden!

    Fijn weekend

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een superpost weer zeg!! Ik ben helemaal verliefs er op!! Zeker de moeite waard om zoiets ook een te maken!! Verlopig ben ik nog even bezig met mij poezenkinderen maar wie weet!! Ik vind dat je het weer prachtig hebt verzonnen!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallootjes,
    Je schoenen van de kringloop kan ik me nog herinneren ja Maar wat heb je nu weer een leuke schoenen gemaakt van papier machee zeg ,echt superrrr
    Ik wens jou ook een fijn weekend .Het moet niet te mooi weer worden hoor heb net een pan snert gemaakt hihihhi
    Groetjessssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend leuk idee, de schoenen zijn zo erg mooi geworden.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. S0 LOVELY AND ANTIQUE LOOKING.
    HUGS
    EVA AGNES

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Van dit Blog wordt ik stil. Geweldig, mooi, lief, hartverwarmend. Dank daarvoor! Creatieve groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Beste Nelleke,
    Van Janny hoorde ik al veel over je en ook Willy van de Tante van Tjorven gaf je veel lof in haar post van vandaag. Met veel bewondering heb ik dan ook naar al je frutwerk (gedúld werk met name!) gekeken. Hoe krijg je het klaar!
    Lieve groetjes,
    Mariette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Die laarsjes....geweldig! Jij bent een echte metamorfosewonder! Hoe verzin je het weer!
    Liefs weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Haha lachen dat verhaal van die knal gele laarsjes!
    Dat ben jij dan weer om daar super leuke witte laarshouders voor je kwasten van te maken, erg leuk gemaakt en het ziet er nog heel mooi uit ook.
    De papier mache schoentjes zijn inderdaad net oude oma schoentjes zo maar zo apart en leuk voor de fournituren en spelden, geweldig die ideetjes van jou altijd!
    Fijne winterweek ( want het houd maar niet op met die kou brrrr) dan maar lekker bij de kachel.
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig eindresultaat van een paar van die saaie papier schoentjes. Enig idee dat stel naast de naaimachine.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw.... hoe verzin je dit nu weer! Schitterend is het geworden. Alvast een fijne avond, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.