maandag 4 maart 2013

ALWEER EEN OUDE POP.......





                                         Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie beterschapswensen! Knapte er direct van op.  Meneer Griep verdwijnt steeds een beetje maar komt ook steeds weer even terug. Dus doen we nog kalmpjes aan. De pop waar ik het over had in de vorige post, heb ik  gisteren opgeknapt, een heerlijk werkje zo op de bank. Het is een papiermachèpopje van 50cm hoog. Ze was er erg aan toe, dat kon je wel  zien....overal zat nagellak, vooral haar benen zaten onder. Het ging er niet af, dus moest ik haar wel verven. Een echte poppendokter houd een orgineel oud popje liever in de orginele kleur,maar ik kon er niet onderuit. Papier machè is gemakkelijk te verven. Ik neem een porceleinachtige kleur,zodat de pop een mooi zacht uiterlijk krijgt. Rondom de ogen is het even moeilijk maar verder was het goed te doen. En oja....ze had een enorme deuk op haar achterhoofd en een gat bovenop het hoofd, ook bij de nek zat een scheur...die heb ik eerst opgevuld met Milliput(twee componentenklei) Nadat het uitgehard was, licht opgeschuurd,   daaroverheen was het gemakkelijk te verven.De pruik die ze ophad was helemaal verpulverd, ik besluit om het haar te verven i.p.v een nieuw pruikje, ik verf het  in een beige/grijze tint, ze krijgt toch een mutsje op.

Toen het popje klaar was...ben ik gaan kijken voor kleertjes...ik had niks op maat liggen voor haar, dus dat word zelf iets maken.
kijk maar mee......




























Ze krijgt een jurkje aan,  waarvan de bovenkant  dezelfde stof is waarvan ik eerder ook de paspopjes had aangekleed. De onderrok maak ik van een keukendoek, lieve vriendin Ella haakt er een randje onderaan, en de knoopjes bovenaan. Het lijfje, gevuld met stro komt er teveel onderuit...dus Het popje moet een onderjurkje...
we  gaan even een modelletje uitzoeken.....



































Zo .....dit kan er mee door.... nu het jurkje weer passen...van een stukje tricot en oud kant maak ik het onderjurkje.









Ja...gelukt, het is nu mooi bedekt, Nu een mutsje uitzoeken....Die heb ik wel liggen, deze heb ik juist pas gemaakt, van molton en oud kant....even passen...












Het staat haar wel leuk..maar ik heb nog meer opties..b.v. een mooi kransje, gemaakt van kraaltjes en roosjes...


















Staat wel mooi hè? Maar ik heb ook nog een mooi mutsje liggen die Wil voor me gehaakt heeft.... even kijken hoe dat staat....

















Toch ook wel mooi!!!! Wat zal ik nu doen??? Ik weet het al, ik laat de pop ZELF kiezen! Ja dat kan...let op...ik leg het kransje aan de ene kant van de pop...het mutsje aan de andere kant...de kant waarop ze naar toe valt...dat word hem...






Oooohhhh....ze valt naar voren....dat betekent: allebei!!!
Dus krijgt pop haar zin en krijgt ze beiden op haar hoofd.















Ze is blij joh.....






Het schattige steiff lammetje heb ik te leen van Vriendin Ella, ik bestudeer het..want ik wil zelf ook lammetjes gaan maken.De pop noem ik Iris, Iris is een hebreeuwse naam en betekent:Regenboog,
of ook wel: "bode van de goden".



















En hiermee sluit ik de post weer af. Ergens heb ik nog 2 oude papiermachèpopjes liggen en ik denk dat ik die eens ga opzoeken....

voor iedereen een hele fijne week en bedankt voor je bezoekje.

                                          lieve groetjes,

                                               Nelleke



30 opmerkingen:

  1. Hoi hoi, ik heb net gereageerd op je vorige post en zie dat je al klaar bent met de pop, meis wat schitterend heb je dat hersteld ze is prachtig en de kleertjes zijn super. Wauw ik vind het gehaakte mutsje met kransje zo lief en leuk/mooi staan.

    lieve groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat is ze mooi geworden, Nelleke! Ik heb even naar je vorige post gekeken hoe ze er eerst uitzag. Wat heb je dat weer knap gedaan! En die kleertjes...zo lief net als het kransje! Wat ben je toch creatief, Nelleke!
    Fijne dag!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, het is toch zo mooi.
    Ik ga je even privé mailen hoor.......

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gedaan hoor!!Doe ik je niet na!

    Ze ziet er weer geweldig uit nu!
    Vooral het mutsje met het kransje eroverheen, is een super leuk idee!!

    Ik ben benieuwd naar de volgende...nu je de smaak eenmaal te pakken hebt!!


    Doe rustig aan he, meneer griep is hardnekkig!!


    Liefs Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Great job! Wonderful doll!
    Have a good week!
    Patri

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOh wat een waar kunstwerkje heb je er weer van gemaakt.
    Wat is Iris mooi geworden!!
    Zo knap gedaan weer...je herkent het popje niet meer terug.
    En het verhaaltje is zo leuk om te lezen.
    Het kransje is heel schattig.
    Ik ben nu al benieuwd naar je lammetje..

    liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hvor er det dejligt der er nogle der vil resturerer de skønne gamle dukker, og du har gjort et smukt arbejde, jeg kunne bedst lide den hæklede hue. knus morkaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is ze prachtig geworden. Erg leuk om te zien hoe je dit gedaan hebt.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jemig Nelleke hoe krijg je dat toch zo mooi voor elkaar meis!! Nou meneer griep is echt vertrokken uit deze pop. Wat ziet ze er nu prachtig uit zeg!! Die kleertjes zo lief en dat mooie mutsje met dat haarkransje er op echt super mooi staat dat.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doe maar lekker rustig aan want de griep heeft een lange nasleep....hij heeft mij ook genekt....
    Wat is je pop prachtig...wat een metamorfose met liefde gecreëerd en het resultaat is geweldig mooi...liefs Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Nelleke, wat heb je dat mooi gedaan knap hoor en dat jurkje zo lief en het mutsje in een woord geweldig
    groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat is ze mooi geworden. ik ging helemaal op in je verhaal, vond dat mutsje leuk, toen weer de krans. Gelukkig heeft ze beiden gekozen dus kan ze afwisselen. Het is een plaatje geworden, mijn complimenten.
    De zon schijnt hier, hopelijk bij jou ook dus niet meer ziek worden hoor.
    liefs Hanny♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oooo meid wat een lieverd zeg... zo zacht ... op de foto's ziet ze zo kwetsbaar uit.. dit heb je echt mooi voor elkaar gekregen ... toppertje xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat is ze mooi geworden!!!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow, wat is Iris mooi geworden. En ze heeft een uitstekende smaak om zowel dat leuke mutsje als het kransje te kiezen!
    En dat lammetje... wat een schatje!
    Dat poesje voor mijn naamgenote is ook heel lief!

    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Nelleke, wat ontzettend mooi heb je Iris opgeknapt, ze ziet er zo droomachtig mooi uit !!
    OOk de foto`s zijn prachtig geworden, allemaal zo zacht en lente achtig, ge-we-dig !!!
    Voor jou een zonnige week :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echt een dotje geworden! En ik ben verliefd op het mooie kransje, zo leuk vind ik dat!Ik had zo'n soort kransje in mijn haar toen ik trouwde Nelleke, 37 jaar geleden!Maar het mutsje staat haar ook heel leuk, ook heel in stijl.

    Liefs Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Nelleke,

    Dat je in zo`n korte tijd er zo`n mooie pop van hebt gemaakt. Het is een schatje geworden. Veel plezier met haar.


    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is je popje mooi geworden Nelleke en wat staan de kleertjes haar lief!
    Je bent gewoon een echt poppendokter.
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij moet poppendokter worden...wat heb je haar mooi opgeknapt...bij je vorige post dacht ik nog...ppppfff daar kan ze toch niks meer van maken, wat ziet die er slecht uit...en zie daar...een pracht van een popje heb je er weer bij...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja zeker moet je poppendokter worden, zo knap als jij dat kunt...niet te geloven zo mooi is Iris geworden!
    Haar keus van mutsje met kransje is toch wel erg mooi hoor....leuk bedacht je verhaaltje erbij!
    Het is net alsof het vandaag lente is geworden, iedereen vrolijker, veel meer mensen buiten en lente ook op je blog met deze prachtige foto's!
    Ik hoop dat het door het zonnetje deze week steeds beter met jullie gaat.
    Fijne lente week
    Liefs Maia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een te gek popje met een te gekke outfit!! Mooie foto's ook en erg mooie spulletjes erbij!! Kortom plaatje compleet!!!

    Veel liefs Sharon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh Nelleke wat heb je dat weer super voor elkaar gekregen. Ik kan geloven dat de pop niet weet wat kiezen tussen die mooie mutsjes en het schattige kransje. Alles is stuk voor stuk mooi gemaakt. Het lammetje van Steiff heb ik ook, het is een lieverdje hé? Eén dezer dagen komt mijn paasverhaaltje op mijn blog en daar staat het bij.
    Lieve poppegroetjes,
    Christelle.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw in een woord Geweldig.
    Wat heb je hoor weer mooi gemaakt.
    Voor jou is geen pop te lelijk om er iets in te zien. Hoe kapot ze ook is. Ik bewonder je er enorm om.
    Ben benieuwd naar de andere popjes en het lammetje natuurlijk.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Nelleke.
    Wat zonde hoe poppen soms gemolesteerd worden. Maar ze is heel erg mooi opgeknapt. Echt een dame.
    Dikke knuf van Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Nelleke,de foto's...........een echt lentepopje is het geworden en ik ben er weg van,zo lief..
    Dat kleine kransje in combinatie met het mutsje vind ik supermooi !!
    En de foto waar ze voor de spiegel staat,achhhhhh...
    Juulke en Nijn vinden haat ook heeeeeeeel lief hoor ;-)))))

    liefsssssssssssss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. lieve Nelleke
    wat een plaatje van een pop.
    wat heb je haar ongelooflijk mooi aangekleed.
    ik ben echt sprakeloos en dan dat mooie diadeempje in haar haar van bloemetjes echt super meisje en prachtige foto,s die de sfeer weergeven .
    ze staat super bij de spiegel.
    liefs van An en beterschap meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallooo Nelleke

    Oh wat een schitterend en lieve pop is dit zeg!En het kransje zo romantisch.Mooi ,mooi mooi.

    Las in je vorige post dat je gezellige Blogbezoek hebt gehad.
    Ik geloof gelijk jullie alletwee n beetje kennende dat dat wel klikte.
    Super voor jou en Ciska ,dat het zo gezellig was

    Toedelzzz

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een schatje is het geworden! wat kun jij dat toch.....

    Fijn dat het weer wat beter met jullie gaat, houden zo en kalm aan he?

    Lieve groet,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. liebe Nelleke,
    ging ik einwenig lopen met u, uw poppen zijn als engeltjes ......... zo'n delicate gezicht, zijn ze voorzien van een speciale ziel ........

    Ik ben blij dat ik u met dit mooie pop.

    liebe Grüße van Anna

    Ik had wat problemen met mijn blog, maar ik denk dat het zal langzaam zijn.
    -Dus dat wanneer je leven in deze nieuwe technologische wereld!

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.