zondag 9 februari 2014

Kuikentjes, Pop: Joopie, en poppenbeurs in de Leeuwenhorst



Hallo lieve mensen, welkom nieuwe volgers,

Vandaag ben ik met vriendinnen naar de poppenbeurs in de Leeuwenhorst (Noordwijkerhout) geweest.

Deze beurs is de laatste jaren afgenomen wat het aantal kramen betreft. Maar persoonlijk gezien heeft het voor mij juist  toegenomen met een  gerieflijke sfeertje van  
lieven mensen met hun prachtige spulletjes en kraampjes. Men heeft tijd voor een praatje een grapje, lang niet alles draait om het verkopen en de prijzen die eraan hangen.

Voor mijn poppen-hobby had ik nieuwe materialen nodig en heb dus van te voren met de eigenaar van tierlantijntje gebeld, Ze  hadden   alles voor me meegenomen. Hun kraam is een genot en vol inspiratie om naar te kijken. (had mijn fototoestel dit keer niet meegenomen)

De verleiding om nog wat spulletjes te scoren....zoals: oude poppenkleertjes voor de poppen die ik nog ga maken kon ik niet weerstaan.
Soms heb je geluk...en kost iets heel weinig, ja, dan koop ik het. Maar ik geef toe dat ik ook weleens iets koop in een bepaalde prijsklasse waarvan iemand zou kunnen denken: Huhhh?? Ben jij wel goed bij je hoofd?
De poppen die ik maak, hebben ook af en toe iets nodig uit de tijd van toen...en ja, daar word weleens wat voor gevraagd en van mij mag het...!!! Het is immers UNIEK!

Wij vrouwen hebben vaak de neiging om te zeggen:
Ohh maar het was maar een eu!..ohhh...het kost geen drol... allemaal excuses om je eigen liefhebbende dingetjes te kopen...
Ik zeg het nu gewoon eerlijk...Ohh...ik vind het zo gaaf..en zo bij de poppen staan, dus ik heb het gekocht! en ja....het is allemaal erg leuk!!

Tjee...wat een verhaal alweer en ik moet nog beginnen met het verhaal over mijn laatste pop.

Mijn laatst gemaakte pop is iets anders dan de vorige. Ze heeft namelijk een krul op haar bolletje. Een babykrul. Het doet me denken aan mijn eigen dochter: Yolanda. Die had ook zón babykrul en van die heerlijk dikke mollige babybeentjes! Dat heeft deze pop ook.
Maar dat is nog niet alles. De inhoud, dus de vulling van deze pop is van de laatste vacht van onze Youp (onze hond ingeslapen Sept. 2012) Ik knipte Youp altijd zelf, zijn laatste vacht heb ik bewaard en gereinigd. Deze pop heb ik ermee opgevuld.
De pop heet Joopie, vernoemd naar Yolanda en Youp. Als je Youpie zegt lijkt het op Joopy.
Een emotionele herinnering....wat ik nu tastbaar heb gemaakt.

maar genoeg gebabbeld nu  even.....tijd voor wat  foto`s:






 






















In plaats van beschuit met muisjes heb ik de geboorte van Joopie getrakteerd op beschuit met eieren... helaas kwam er weer een kink in de kabel...en kwamen er kuikentjes uit de eitjes..


 Gemaakt van restjes wol (de lijfjes) en vilt (de pootjes en de snafeltjes) 













 Hier beland er eentje op een jasje wat ik zonet op de pop-
penbeurs heb gekocht.













piepklein zijn ze....en wegen haast niks...als de deur opengaat, waaien ze zowat de huiskamer in.




De handjes van Joopie heb ik anders gemaakt dan de vorige poppen.
Gelukkig heb ik weer nieuwe materialen kunnen vinden op de poppenbeurs, zodat ik weer aan de slag kan. Nieuwe poppen komen er weer aan!







Deze oude rammelaar heb ik gekocht voor Joopie, hier bedoel ik dus: je kan altijd wel alles voor een koopje willen maar soms is iets van heel oud ook wel wat waard! En het moet wat mij betreft ook zijn waarde behouden!







Tot zover,

Lieve groetjes, en alvast een heel prettige week gewenst,


                                    Nelleke.

11 opmerkingen:

  1. Hallo Nelleke,

    Je pop is leuk geworden. Door de bijzondere vulling heb je nu een mooie herinnering aan Youp. Je aankopen zijn mooi. Bijzondere rammelaar heb je gevonden.

    Ik herken dat helemaal... iets meer uitgeven dan je van plan was voor je hobby. Voor een handgemaakt uniek miniatuur betaal ik soms ook meer dan ik van plan was maar je hebt dan wel iets bijzonders dat je niet in iedere poppenhuis ziet... en ik kan er heel erg van genieten.

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, wat een verhaal en prachtige foto's. Wat speciaal om die vacht als vulling te gebruiken, heerlijke gedachte toch? Ik heb weer genoten van al het moois hier hoor.
    liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. liebe Nelleke, zoveel vreugde om uw foto's te laten zien op .........

    De babypop met fijne geel kuiken als een kleine vlok watten ........ dat is een goed idee, zal ik moeten proberen.
    Maar het zal zeker niet zo mooi als je kuikens.

    Maar ........ ik probeer, dan komt er een familie foto "chicks" kleine glimlach ..........


    De show was er vrij zeker van dat ik zou ook graag eens zien.

    Ik wens je vreugde in het creëren
    viele Grüße von Anna Luise ✿

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi lieve Nelleke.
    wat zal je genoten hebben op de beurs.
    vroeger toen ik nog de antieke poppen had ,kon ik zo,n beurs nooit weerstaan.
    je hebt mooie dingen gescoord en ik heb genoten van je mooie foto presentaties.
    liefs van An

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja net als jij ben ik gek op poppen. Alleen, jij maakt ze zelf! En dat vind ik heel bijzonder. Leuk dat je weer zo genoten hebt op de poppenbeurs.
    Ik benijd je er wel om hoor, je creativiteit is geweldig!!!
    liefs
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige pop weer Nelleke!
    En wat bijzonder dat ze gevuld is met het haar van Youp!
    Zo gek is dat niet, ik heb stiekem ook een tas met haar van Jakk
    bewaard! Hij is ook al wat ouder en je weet het nooit!
    Ga daar ooit een kussen mee vullen.
    En wat een mooi poppenspulletjes heb je gekocht!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je zo een mooie herinnering. En wat een mooi kleertjes. En die kuikentjes lijken net echt. Nu maar hopen dat ze niet te snel groot worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om zo een dag over de beurs te lopen. Wat zul je mooie dingen zien.
    En je pop is weer heel mooi geworden. Ik had vroeger ook zo'n babykrul, was mijn moeder heel tros op, maar mijn broer heeft hem in een onbewaakt ogenblik afgeknipt.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi hoi Nelleke,

    meis wat is het weer een lieffie geworden en de kleertjes zow schattig en dan de kleine kuikentjes hihihi heerlijk ik kom in de lente stemming ;-))...

    Het blauwe jasje is errug leuk...

    Liefs
    Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Nelleke, wat een prachtige post, zulke mooie foto´s en zo´n bijzonder verhaal.
    Wat fijn dat je een pop kunt maken, waar je zoveel mooie herinneringen mee verbindt :)
    De spulletjes die je gekocht hebt zijn ook alweer zo mooi, ik vindt ook , als iets echt oud is én ontzettend mooi, dan ben ik ook bereid er meer voor te betalen, af en toe móét dat kunnen :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gezellig, samen met je vriendinnen naar de poppenbeurs. Even alles vergeten en volop genieten van allemaal mooie hebbedingen. Je bent goed geslaagd!
    En dan je pop Joopie, GEWELDIG!! Wat leuk die babykrul en mooie heldere blauwe oogjes.
    Je lieve Youp is er zo ook altijd bij, mooi hoor.
    Verder zag ik aan de rechterkant van je blog een mooi label met: handmade dolls Nelleke Hoffland.
    Wat heb je dat leuk gedaan.
    Het was weer genieten met deze post. Dankjewel Nelleke.

    Lieve groet, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen

bedankt voor uw reactie.